Bc. Roman Hanák

2. Bc. Roman Hanák

náměstek hejtmana, starosta obce Kobeřice u Brna

„Jihomoravský kraj má nejlepší Integrovaný dopravní systém v České republice. Naším cílem je nadále zvyšovat kvalitu a komfort veřejné hromadné dopravy a zajistit dopravní obslužnost celého regionu.  Rekonstrukcí silnic II. a III. tříd zvyšujeme bezpečnost a pohodlí cestování řidičům.

Roman Hanák se narodil v roce 1984 ve Vyškově. Po absolvování Střední průmyslové školy strojní pracoval ve stavebnictví. V roce 2013 získal bakalářský titul z práva. Od roku 2005 je členem ČSSD, v letech 2015 až 2017 byl předsedou Krajské organizace ČSSD v Jihomoravském kraji, v současnosti předsedá Okresní organizaci ve Vyškově. Od roku 2006 je členem Zastupitelstva obce Kobeřice u Brna, v letech 2006 až 2014 vykonával funkci místostarosty. Po komunálních volbách v roce 2014 byl zvolen starostou obce, do této funkce byl opětovně zvolen po volbách v roce 2018. Šest let působil jako asistent poslance a pozdějšího premiéra Bohuslava Sobotky.

Od roku 2012 zasedá v Zastupitelstvu Jihomoravského kraje. Předsedal Výboru finančnímu ZJMK, v únoru 2016 se stal náměstkem hejtmana pro oblast dopravy a majetku. V roce 2016 obhájil mandát v Zastupitelstvu Jihomoravského kraje, na ustavujícím zasedání Zastupitelstva v listopadu 2016 byl zvolen statutárním náměstkem hejtmana Jihomoravského kraje s gescí pro dopravu.

Ve volném čase, kterého však moc nezbývá, se snaží věnovat zejména rodině. Je také manželem a otcem pětiletého syna Filipa a roční dcery Lindy.

Jihomoravský kraj opraví průtah Slavkovem a dvě ulice v Tišnově

Průtah Slavkovem od křížení ulic Špitálská a Zámecká až po napojení na silnici I/50 a celková rekonstrukce vozovky v Tišnově v ulicích Riegrova a Černohorská. To jsou dvě akce za téměř 164 milionů korun (bez DPH), kterým dali zelenou na svém dnešním (29. září) zasedání radní Jihomoravského kraje. Krajští silničáři tak mohou začít vybírat, které firmy se náročných projektů zhostí. Stavět by se v obou případech mohlo začít už na jaře příštího roku.

Jihomoravský kraj chce opravit tři další silnice s využitím evropských fondů

Silnice mezi Starovičkami, Rakvicemi a Břeclaví, úsek mezi Jedovnicemi a Křtinami a cesta mezi Vysočany a Korolupy. To jsou tři komunikace, kterým plánuje dát Jihomoravský kraj nový koberec s využitím příspěvku z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), ze kterého již v minulosti čerpal miliardy na rekonstrukce dopravní infrastruktury. Akce celkem za 180 milionů korun hodlá zaregistrovat do 95. výzvy programu.

Silnice bez výmolů III: O koncepci a peníze jde jako vždy až na prvním místě

Vítejte u třetího dílu mého seriálu zaměřeného na boj s výmoly na našich silnicích a na plán, jak to udělat, abychom do čtyř let neměli v Jihomoravském kraji žádnou komunikaci II. a III. třídy v havarijním stavu. Minule to bylo o lidech a projektové přípravě. Dnes se podíváme na plány, koncepci, a hlavně na peníze – protože bez těch ty opravy nakonec opravdu nejde provést.

Krajští radní schválili opravu silnice v Budkovicích, Hrubšicích a Řeznovicích

Rekonstrukci komunikace v místních částech města Ivančice – Budkovicích, Hrubšicích a Řeznovicích – schválili na svém dnešním (31. srpna) zasedání radní Jihomoravského kraje. Oprava silnice, jejíž kondici neprospěla ani dřívější stavba dešťové a splaškové kanalizace, má podle odhadů vyjít na přibližně 16 milionů korun. Financováním akce se budou zabývat ještě krajští zastupitelé v nejbližším zářijovém termínu.

Silnice bez výmolů II: Dvakrát měř a jednou řež. A na to měření najmi kvalitní odborníky

Slíbil jsem, že zde postupně představím svůj plán na to, abychom do roku 2024 neměli na jižní Moravě jedinou silnici v havarijním stavu. Minule jsem shrnul, co jsme pro to udělali v uplynulém volebním období. Teď přichází čas na první várku nápadů pro další čtyři roky. A kde jinde začít, než u pramene – neboli projektové přípravy? Pojďme na to!

O víkendu 22. a 23. srpna se lidé projedou historickými vlaky a autobusy při Dopravní nostalgii

Již tradičně se koordinátor našeho Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje, společnost KORDIS JMK, zapojuje do programu soutěžní přehlídky ohňostrojů Ignis Brunensis. A ani tento ročník nebude výjimkou. O víkendu 22. a 23. srpna tak na zájemce čeká bohatý dopravní program naplněný nostalgií a krásnými veterány kolejové i silniční veřejné dopravy.

Silnice bez výmolů? Pořádně jsme se do toho obuli, teď je potřeba to dotáhnout

Mohlo by se zdát, že čtyři roky vlastně nejsou nijak dlouhá doba. Že se za těch osmačtyřicet měsíců v podstatě nedá nic moc stihnout. Třeba takovou dálnici D1 opravuje stát téměř dvakrát tak dlouho, a přesto jede člověk z Brna do Prahy déle ve zúženích než po hotových úsecích. A příprava nových dálnic, silnic nebo vlakových tratí? Tak ta u nás v průměru netrvá ani čtyři, ani osm, ale rovnou dvanáct let. Nebuďme ale pesimisté. Co se týče oprav silnic II. a III. tříd, i ty čtyři roky lze efektivně využít. A nám se to na jižní Moravě povedlo. Teď je potřeba dotáhnout započatou práci do zdárného konce.