Autor - Roman Hanák

Roman Hanák

Roman Hanák je náměstek hejtmana Jihomoravského kraje za ČSSD a také starosta obce Kobeřice u Brna. Na Kraji se stará o silnice a rozvoj Integrovaného dopravního systému. Je také manželelem a otecem pětiletého syna Filipa a roční dcery Lindy.

Silnice bez výmolů III: O koncepci a peníze jde jako vždy až na prvním místě

Vítejte u třetího dílu mého seriálu zaměřeného na boj s výmoly na našich silnicích a na plán, jak to udělat, abychom do čtyř let neměli v Jihomoravském kraji žádnou komunikaci II. a III. třídy v havarijním stavu. Minule to bylo o lidech a projektové přípravě. Dnes se podíváme na plány, koncepci, a hlavně na peníze – protože bez těch ty opravy nakonec opravdu nejde provést.

Silnice bez výmolů II: Dvakrát měř a jednou řež. A na to měření najmi kvalitní odborníky

Slíbil jsem, že zde postupně představím svůj plán na to, abychom do roku 2024 neměli na jižní Moravě jedinou silnici v havarijním stavu. Minule jsem shrnul, co jsme pro to udělali v uplynulém volebním období. Teď přichází čas na první várku nápadů pro další čtyři roky. A kde jinde začít, než u pramene – neboli projektové přípravy? Pojďme na to!

Silnice bez výmolů? Pořádně jsme se do toho obuli, teď je potřeba to dotáhnout

Mohlo by se zdát, že čtyři roky vlastně nejsou nijak dlouhá doba. Že se za těch osmačtyřicet měsíců v podstatě nedá nic moc stihnout. Třeba takovou dálnici D1 opravuje stát téměř dvakrát tak dlouho, a přesto jede člověk z Brna do Prahy déle ve zúženích než po hotových úsecích. A příprava nových dálnic, silnic nebo vlakových tratí? Tak ta u nás v průměru netrvá ani čtyři, ani osm, ale rovnou dvanáct let. Nebuďme ale pesimisté. Co se týče oprav silnic II. a III. tříd, i ty čtyři roky lze efektivně využít. A nám se to na jižní Moravě povedlo. Teď je potřeba dotáhnout započatou práci do zdárného konce.